5 EXERCITII CA SA-TI IMBUNATATESTI VEDEREA USOR SI NATURAL

De-a lungul ultimilor 11 – 16 ani a existat o crestere semnificativa a numarului de persoane care poarta ochelari si lentile de contact. Acest lucru poate fi pus pe seama faptului ca a crescut in mod semnificativ numarul de ore pe care omul il petrece cu ochii in monitor sau televizor datorita utilizarii calculatorului, atat acasa, cat si la locul de munca, si eventual si in concediu si mai nou pe strada folosind tableta sau telefonul smart („destept”). O veste foarte buna pentru opticieni, pentru cei care ofera consultatii oftalmologice, pentru cei care vand ochelari – o veste proasta pentru noi, oamenii care suntem pentru ei niste fideli „cumparatori” dar nu trebuie sa fie asa!

Eyesight-Featured

Ochii nostri au nevoie de exercitii fizice regulate, pentru a ii mentine sanatosi, la fel ca orice alt muschi din organism. Problema principala este ca, se copiaza o credinta falsa care suna cam asa – „n-avem ce face, ochii cedeaza cu cat inaintezi in varsta.” Deci presupunem din start ca nu se pot regenera. Facem deja scenarii ca ochii nostri vor ceda in cele din urma si sigur vom avea nevoie sa cumparam ochelari sau lentile de contact.

poor-eyesight-in-children

„-Pai da asa zice doctorul ZZZ. (sau „asa scrie intr-o carte de optica”, sau „articolul y de pe internet”, etc.)

Bun asa zice domnul/doamna care sigur nu este Dumnezeu sa le stie pe toate, asa ca mai bine intrebi si “- Cati oameni din populatia planetei Pamant ati consultat ca sa imi spuneti „nu se poate”?

Ce remedii a incercat?

Cate tipuri de tehnici a incercat?

Cat timp a incercat? Cati ani?

Pe cate persoane?

Cand ajungi sa gandesti in acest fel practic lasi mintea deschisa – nu te mai lasi dominat de credintele limitative ale altor persoane – lasi loc pentru a veni catre tine solutii. Apoi doar sa le primesti cand vin. Sa SIMTI cand vin spre tine solutiile cerute. Solutii care poate NIMENI nu le-a mai intuit pentru ca erau prea convinsi de altii ca „nu se poate”/ Daca te inchizi intr-o cutie in care spui convins(a) „da asa e nu merge, nu se poate” nici nu are cum sa mai intre altceva. Are sens pentru tine ??

Improve-Mind-Concentration-Focus

Tocmai ti-am oferit un algoritm foarte puternic care te poate ajuta sa eviti cheltuieli fantastice mergand pe poteci marcate cu „hai pe drumul asta ca nu se poate altfel”.

Ideea ca vederea scade cu varsta, sau ca este irecuperabila in mod NATURAL nu trebuie sa fie o regula pentru tine, nu trebuie să fie cazul tau, DACA faci ceea ce 80% din populatie nu face – adica sa exersezi în mod regulat ochii.
leo angart imbunatatim vederea natural blog ianramon
Fiind preocupat constant sa-mi depasesc limitele, pentru mine a fost o mare iluminare cand am citit cartea lui Leo Angart – “Sa ne imbunatatim vederea in mod natural, usor, eficient si cu rezultate rapide”

 

De acolo am realizat un mecanism foarte important – ATENTIE!  – dacă începi să porți ochelari sau lentile de contact incepi sa intri exact in acea credinta „Da este normal ca vederea degenereaza odata cu inaintarea in varsta” si vederea ta nu va deveni mai buna ci doar mai rău în timp. Muchii devin mai lenesi, iti trebuie alte lentile, cumperi alte lentile muschii se obisnuiesc si cu acele „roti ajutatoare” si scade vederea. De ce??

Uite un exemplu practic: daca as veni zilnic sa te duc in brate oriunde mergi  – eu mi-as dezvolta o super musculatura iar muschii picioarelor tale se vor atrofia pentru ca nu ii folosesti.

Am zis ” Wow ” la momentul cand am inteles asta…ca sportiv mi-a fost usor sa fac legatura intre antrenament. In plus ca vroiam sa invat „citire rapida” si ghici ce m-au pus la curs de citire rapida sa fac ? – DA exercitii pentru ochi !! Ca sa-mi antrenez musculatura oculara sa pot focaliza mai bine, mai clar, mai repede. Am facut  exercitii cateva luni si iti spun ca am sesizat diferente evidente. Am ramas uimit ca ma dureau ochii la inceput pentru ca eram foarte obisnuit sa-i tin fixati in laptop ore in sir.

Pe atunci lucram la o corporatie in birou si ca sa ma tin de exercitii puneam telefonul sa sune din 60 in 60min si faceam pauza de relaxare pentru ochi si gimnastica pentru ochi cate 2-3minute.

WOW! Lucruri simple care daca le implementezi fac o MARE diferenta in sanatatea ta! Cum ti-am zis in articole precedente, ce iti transmit am practicat, am experimentat si stiu ca functioneaza, stiu ca daca le implementezi si tu, sunt convins ca iti vor aduce rezultate placute..

Daca nu faci sport zilnic cum poti avea pretentia sa urci pe munte cu usurinta? Sau sa ajungi la 80 de ani plin de energie si vitalitate?

Voi publica in curand un articol pe tema asta – am sa-ti arat oameni care au demonstrat ca batranetea este doar un numar!! N-are nici o legatura cu nivelul de energie, de vitalitate. Toti acei oameni faceau antrenament zilnic (si unii s-au „trezit” mai tarziu pe la 50 de ani si au inceput iar rezultatele au aparut!)

Deci sa revenim la exercitii pentru imbunatatirea vederii in mod natural.

Da se poate!

Acest lucru poate suna destul de controversat pentru cei de specialitate (pentru ca sa fim sinceri exercitiile de ochi sunt cam gratis). Daca oamenii s-ar mobiliza sa faca ZILNIC exercitii de gimnastica oculara + afirmatiile sanatatii ochiilor care le-am transmis in articolul Cauzele Spirituale episodul 1 atunci 90% din numarul de opticieni nu ar fi necesar, pentru ca vederea ti s-ar imbunatatii usor, natural, gradual cu fiecare zi, sau macar ai pastra un nivel bun de claritate a perceptiei vizuale astfel incat sa poti citi, sa poti conduce fara stres optic.

Stiu ca este posibil sa primesc diverse pareri contradictorii pentru acest post, dar eu cred 100% in ceea ce spun, pentru ca le-am testat personal si nu a reusit NIMENI sa imi demonstreze practic contrariul. Adica toti oamenii care au facut gimnastica oculara de mai jos, consecvent, au descoperit doar imbunatatiri.

Daca esti deja purtator de ochelari sau lentile de contact si vrei sa-ti imbunatatesti vederea natural testeaza aceste exercitii pentru 8 saptamani si spune-mi experienta ta. In fond n-ai nimic de pierdut? Risti sa vezi mai bine 🙂

Iti amintesc ca pentru eficienta MAXIMA, atunci cand faci miscarile fizice foloseste si afirmatiile care le-am transmis in articolul Cauzele Spirituale episodul 1

Le poti asculta si repeta in gand, cu voce tare, sau sa le scrii pe ceva pentru a le memora. Cum iti este mai usor.

GIMNASTICA OCULARA zilnica – YOGA OCHIILOR –

= 5 exercitii care-ti pot imbunatatii vederea natural si usor =

Muschii ochiilor antreneaza poza blog ian ramon

 

  1. Clipitul constient
  2. Antreneaza muschii urmarind infinitul 8
  3. Antreneaza muchii prin FOCUS instant departe-aproape
  4. Antreneaza muchii prin FOCUS gradual departe-aproape
  5. Relaxarea si energizarea ochiilor cu palmele

 

Toate exercitiile sunt simple, usor de realizat si aproximativ toate le poti face oriunde ai fi. Este cel mai usor sa le INTEGREZI in programul tau, nu sa incerci sa adaugi “inca o chestie care mananca din timpul total”.

De exemplu cand astepti pe cineva, cand stai in statie, cand stai pe banca in parc, cand esti la lucru faci mici pauze de 2 minute, sau in pauza de masa 2minute, dimineata inainte de meditatie etc.

  1. Clipitul constient

Clipitul constient este adesea subestimat insa te poate ajuta sa ai ochii mai vitalizati si sa te poti concentra mai mult timp. Cei care utilizeaza calculatorul, laptopul tind sa clipeasca mai putin mai ales cand se uita foarte atenti la ceva. Aceasta poate sa produca o uscare usoara a ochiilor. Incearca un simplu exercitiu pentru constientizare – pentru urmatoarele 2 minute clipeste la fiecare 3-4 secunde. Dupa aceasta noteaza mental cum iti simti ochii – sunt relaxati, sunt incordati, sunt vitalizati, sunt obositi? Bun acum,  nu clipi cate 30 de secunde in urmatoarele 2 minute. (Adica 30secunde nu clipesti, apoi clipesti odata, apoi 30sec nu, apoi clipesti – 4 repetitii)  Simti vreo diferenta ?!

Cand clipesti ochii se umezesc, se relaxeaza.

Exercitiul 1 este urmatorul:

Fiind intr-o pozitie confortabila, cu ochii deschisi, clipeste de aproximativ 15 ori.

Inchide ochii si relaxeaza-i pentru 20 de secunde. Cu blandete pune-ti atentia pe respiratie in acest timp.

Repeta de 3-5 ori.

  1. Antreneaza muschii urmarind infinitul 8

Imagineaza-ti cifra 8 MARE in fata ta cam la 4-5metrii in fata. Acum urmareste conturul acetui simbol de 5 ori intr-un sens, apoi de 5 ori in cealalt sens.  Daca nu iti este usor sa-ti imaginezi un contur atunci ridica mana si imagineaza-ti ca ai un laser cu care deseneazi cifra 8, ai un prieten caruia ii arati conturul – urmareste focalizat pe detaliu cifra.

gi.php

Mie imi place mai mult acest exercitiu decat sa rotiri de ochi intr-o intr-un sens 30 repetetari apoi in celalalt sens, pentru ca te pot ametii. Urmarind forma 8 (infinit) vei activa si echilibra ambele emisfere cerebrale! Distreaza-te cu ele ca e important sa te simti bine!

  1. Antreneaza muchii prin FOCUS instant departe-aproape

Un exercitiu de [2-3minute] pe care-l poti face cam oriunde.

Exercitii ochi vedere mai buna Step-4-Version blog ian ramon

Stai intr-o pozitie confortabila.

Focuseaza ceva foarte apropiat de ochi – gen varful nasului, sau tii un deget in fata nasului si focusezi degetul. (4-5secunde)

Acum focuseaza ceva care se afla la 6-10metrii de tine. (4-5secunde)

Acum din nou nasul sau degetul. (4-5secunde)

Si repeti ciclic mutarea focusului. Aproape-departe-aproape-departe aprox. 1-3minute. Poti varia ritmul cate secunde stai focusat pe fiecare pozitie.

Asta va fortifica muschii oculari si iti vei imbunatatii vederea generala si de aproapiere si de la distanta.

 

 

  1. Antreneaza muchii prin FOCUS gradual departe-aproape

Fastest-ways-to-improve-your-vision-naturally-is-to-perform-daily-eye-exercises

Stai intr-o pozitie confortabila.

Ia un pix, creion in mana si tine-l vertical. Du-l aproape de fata, focuseaza varful pixului 3secunde apoi incepe sa intinzi usor mana ca pixul sa se departeze de fata ta si mentine varful focusat. Apoi apropie mana gradual.

Repeta ciclic aprox 1-2 minute.

Un alt mod (mai ales cand esti in public) este sa privesti in jos catre podeaua/asfaltul/iarba de la picioarele tale – privirea pe linia de centru si apoi sa ridici privirea gradual, lent, usor si mentii focusul pe ceea ce este in fata ochiilor. Vei focusa practic gradual de la apropiere la departare si inapoi.

 

  1. Relaxarea si Energizarea ochiilor cu palmele

Reiki, hand position eyes

Ah, in final cel mai simplu si relaxant.

Stai confortabil(a) si pune palmele deasupra ochiilor.

Simte energia, observa-ti respiratia.

Multumeste-le ochiilor tai ca iti ofera posibilitatea sa vezi zilnic, sa percepi culori, sa vezi persoanele dragi din viata ta, detaliile acestei lumi minunate cu atatea milioane de specii de pomi, fructe, flori, animale. Trimite ochiilor aceasta energie de recunostinta sincera. Gandeste-te, draga suflet, pentru ce altceva esti recunoscator?

 

In afara de Glaucom si cataracta care au alta cauza (energetic), majoritatea problemelor la ochi apar datorita lipsei exersarii musculaturii. De aceea am publicat cele 2 articole – cauzele spirituale ale problemelor la ochi (general) si acesta – Gimnastica zilnica a ochiilor.

 

Sper ca aceasta postare macar te-a deschis catre noi optiuni de-ati imbunatatii vederea, ti-a stimulat interesul despre acest subiect – imbunatatirea vederii in mod natural – si cel mai important imi doresc sa practici Gimnastica ochiilor consecvent si ai rezultate foarte bune 🙂 Chiar te rog impartaseste experienta ta.

Asa cum ti-am impartasit ceea ce a functionat la mine si cu cei cu care au practicat aceste exercitii.

Pentru sanatatea ta maxima,

IAN RAMON

2017-11-18T23:51:09+00:00